CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 8, 2009

新年を祝う


今日は新年のじゅうごにち。
( Today is the fifteenth day of the Chinese New Year.)

私は家族と新年をいわう。
( I celebrate Chinese New Year with my family.)


-----------------------------------------------------------------


新年のぜんじつ、私はかぞくと晩御飯 (团圆饭)をたべました。
( On Chinese New Year's Eve, I ate dinner or 'Tuan Yuan Fan' with my family.)

母はたくさんりょうりをしました
( My mother cooked a lot of dishes.)




しばらく私は家族と晩御飯をたべていません。 ( I haven't eat dinner together with my family for some time. )


だから、とてもしあわせでした。 ( Therefore, i m very happy. )


晩御飯のあとに、アイスクりームをたべました。 ( After the dinner, we ate ice-cream.)

このアイスクりイムはとくべつでしたよ。 D.I.Yでした。 ( This ice-cream was special as we D.I.Y it.)


アイスクりイムにゼりーとmandarin orangesとビスケットをくわえる。 ( We put some jelly, mandarin oranges and biscuits into the ice-cream.)

おいしかったですよ。 ( It was very delicious ! )

それから、母をてつだいました。デザートをしました( Then, i helped my mother to make dessert.)


このデザートは新年の特別な飲み物。 ( This dessert was a Chinese New Year's special drink .)


八ぎいりょうがありました。 ( There were eight ingredients to make this drink.)

だいすきでした。
( I like this drink very much ! )


----------------------------------------------------------------


新年のいつか(一月三十日)、私はかぞくとおてらにいきました。 
( On the fifth day of Chinese New Year, I went to a temple with my family.)

                





たくさん人がありました。 ( There were many people at the temple.)

このおてらはひろかったです。 ( This temple was very big.)

おてらのにわはたくさんはでな花がありました。 (There were many colourful flowers in the garden of the temple.)





にわのなか、大きい牛がありました。 ( There was a big 'cow' in the garden.)

ことしは丑の年です。 ( This year is the year of the Ox.)



かわいかったですね。 ( It was very cute ! )

私はおてらはだいすきです。 ( I like temple very much .)

---------------------------------------------------------------

明日は新年じゃありません。 ( Tomorrow is no longer Chinese New Year.)


だから、新年の歌をききません。 ( Therefore, we no longer heard of Chinese New Year's song.)


きれいなはなびもみません。 (We no longer got the chance to watch the beautiful fireworks.)


でも、皆は毎日しあわせにします。 ( However, I hope everyone lives happily everyday ! )

4 comments:

step.on.top said...

me too want to celebrate cny...huhu although i'm x chinese..hehehe if i'm in kuching,i'll visit my mom's foster family.they r chinese.my foster uncle's family also chinese.dat's why every year i'll get many angpows!!!hahahaah except dis 2 years...huhuhuhu hepy belated cny nee....

Siew Teng said...

私もこのdessertが大好きですよ。My mother cook that soup on the first day of cny as our breakfast.We drink that soup once a year...

hsien oon said...

Siew Teng さん、

私たちは二人とも同じザートをたべますね!
haha...

~sammi~ said...

my mother never miss cooking this dessert during the cny. we call this dessert the 'FATT CHOY TONG SUI" we believe taking this dessert during the cny will bring wealth,prosperity and luck to us. we enjoy the dessert very much....