CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 31, 2009

日の入り。人生


休みの時、私はル-ムメ-トのうちに行きました。
( During holidays, I went to my roommate 's house. )

ル-ムメ-トのうちはペナンのPermatang Damar Lautにあります。
( It is located at Permatang Damar Laut , Penang. )

うみの近くにあります。
( It is near the sea. )

あそこであんらくに暮らしていました。
( I had a pleasure time at there. )

....................................................................................................................


夕刻のとき、自転車で海に行きました。
( During the evening , I went to the sea by a bicycle. )

ここで、海を見たり、なみのおとをきいたりしました。
( I enjoyed the sea and listened to the sound of wave here. )

涼しい海の風にふかれた。
(I enjoyed the cool breeze of the sea. )

夕刻の空は、きれいなでしたね!
( The sky during the evening was beautiful ! )

毎分、空の色はかわりました。
( The colour of the sky changed every moment. )

水色、黄色い、ピンク、あかい。。。素敵なですね!
( Light blue , yellow , pink , red...it is fantastic ! )





晴れの時、美しい日の入りが見られます。
( During sunny weather , I am able to watch the beautiful sunset . )





この時は、心はこの景色を感嘆しました。
( I was marvelled at the scenery. )





曇りの時、赤い日の入りがみられません。
( During the cloudy weather , I am unable to watch the reddish sunset .)





でも、水色の空を見る時、心は安らかだった。
( But , when I saw the light blue sky , I felt peaceful .)






はまべでの時は、くつを脱ぎました。
( I put off my shoes when I was at the beach .)

いっぽいっぽ、すなはまを踏みました。
( Step by step , stepped on the sandy beach .)





ここのすなはまは手触りが柔らかかったです。
( The sand is soft .)


.....................................................................................................


きれいな日の入りを見るの時間は、短いです。
( The period for watching a beautiful sunset is short. )

素敵ですが、短いです。
( The scene is fantastic but it is short. )

人生と空はおなじと思います。
( I think life and the sky are the same. )

ある時、晴れです。きれいな景色があります。
( Sometime , it is sunny. Sometimes, we can enjoy the beautiful scenery . )




ある時、曇りです。悲しい気分があります。
( Sometimes , it is cloudy. Sometimes , we feel sad. )



これは、さだまらない人生です。
( This is our changeable life , likes the changeable sky . )









2 comments:

sophia ng^^ said...

Onnさんはいつも景色が好きですね!わたしも人生は天気と同じと思います。時々、嬉。でも、時々、悲しいを感じています。

hsien oon said...

kar sin さん、

ありがとう!
はい。。私は景色が大好きです!
時々、空を見ます。大きい空で、自分の未来、自分の間違いを考えます。
その時、私の心は安らぎです。
ありがとうKar sinさん!